“Cenuşa” este considerată ca fiind una dintre cele mai complexe opere ale sale şi expune teme tipice pentru Beckett.
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
“CENUŞA” (Embers) este o piesă de teatru radiofonic scrisă de Samuel Beckett în anul 1957, difuzată pentru prima dată pe 24 iunie 1959 de BBC Third Programme, câştigând premiul RAI în cadrul premiilor Prix Italia din acelaşi an. La jumătatea anilor 50 şi începutul anilor 60 ai secolului douăzeci, o parte dintre dramaturgii experimentali au căutat să scrie piese radiofonice, considerându-l un mediu în care se pot elibera de constrângerile vizuale. Beckett căuta prin piesele sale radiofonice o formă nouă prin care să-şi exprime viziunea asupra vieţii, considerând omul modern o creatură absurdă, incapabilă să-şi asume rolul în univers.
“Cenuşa” este considerată ca fiind una dintre cele mai complexe opere ale sale şi expune teme tipice pentru Beckett cum ar fi absurditatea existenţei umane şi golul existenţial, navigând prin delirul mintal al personajului principal, Henry, pentru a reflecta gradul de disperare la care poate ajunge fiinţa umană. Beckett descrie o lume muribundă, redusă la cenuşă; între Henry şi marea mistuitoare rămâne doar murmurul constant al gândurilor sale.
“Pe o plajă pustie, într-un univers nelocuit, un bătrân invocă spiritul tatălui său.
Pe o plajă pustie, într-un univers nelocuit, cu sunetul mării în fundal, un bătrân îşi urlă disperarea de a se fi născut.
Pe o plajă pustie, într-un univers nelocuit, un bătrân îşi doreşte să găsească mântuire.”
Toma Dănilă, regizor
TRADUCERE: Ania Tudoran-Dănilă