de Vasile Alecsandri
Adaptarea/Dramatizarea: Alexandru Dabija
Prima comedie cu tematică originală a lui Alecsandri este „Iorgu de la Sadagura sau Nepotu-i salba dracului”, care reflectă contradicţiile din societatea vremii, conflictele dintre nou şi vechi. Iorgu, nepotul lui Enachi Damian, bonjurist educat într-un centru imaginar de cultură, la Sadagura, tip superficial, observă că Iaşiul este o urbe anchilozată, unde șabloanele vechilor forme de existenţă nu pot fi dărâmate de suflul înnoirii. Enachi Damian ştie bine că franţuzitul Iorgu trebuie să-şi înalţe neamul nu prin exerciţiul livresc, pe care-l dispreţuieşte de altfel, ci prin puterea banului. Parodie politică și nu numai, „Salba dracului” ironizează ascuțit adevăruri amare, false prejudecăți și amendează prefăcătoria! Pentru autor, piesa devine vocea prin care își face cunoscute opiniile vis-a-vis de tradiții, năravuri sau bune obiceiuri din comunitatea vremii, totul de pe poziția intelectualului cu acut simț critic. Pentru actorii implicați, „Salba dracului” este prilejul descoperirilor de tipul celor care pornesc din scenă și ajung în interiorul lor, colorându-le mijloacele artistice. Pentru public, piesa va fi un bun și oportun prilej de a se reîntâlni cu umorul sănătos, cu farmecul nedisimulat și cu… dulcili grai moldovinesc!
Echipa:
Decorul şi costumele: Alexandru Dabija
Coregrafia: Elena Anghel
Muzica originală: „Crai nou”, „1 Mai muncitoresc”, „Sârba-n căruță”, „Dum-dum-dum, toba bate” (acapela)
Light Design: Alexandru Dabija
Sound Design: Alexandru Dabija
Acest spectacol conține scene de nuditate non-sexuală și este INTERZIS minorilor sub 16 ani!
by Vasile Alecsandri
Adapted/Dramatized by: Alexandru Dabija
The first comedy on Alecsandri’s original themes is “Iorgu of Sadagura” also known as “A Grandson Is like Butcher’s Prickwood”, which reflects the contradictions in the society of the past, the conflicts between the old and the new. Iorgu, the grandson of Enachi Damian, a scholar educated in an imaginary cultural center, in a superficial type of Sadagura, notices that the city of Iasi is an ankylosed place, where the patterns of the old forms of existence cannot be thrown away by the breath of renewal. Enachi Damian knows well that the pretend-Frenchman Iorgu has to raise his race not through the delivery exercise, which he despises, but through the power of money. A political parody and not only, the play sharply ridicules truths, false prejudices, and amends pretense! For the author, the play becomes the voice by which it makes its views known about the traditions, bads or good habits of the community of those times, seen from the position of the intellectual with acutely critical sense. For the actors involved, the performance is the opportunity of discoveries such as the ones starting from the stage and ending dep in themselves, which brush up their artistic means. For the public, the play will be a good opportunity to enjoy the healthy humour and unmistakable charm and Moldovan speech, the regional dialect.
Set and Costume Design: Alexandru Dabija
Choreography: Elena Anghel
Original Score: „Crai nou”, „1 Mai muncitoresc”, „Sârba-n căruță“, „Dum-dum-dum, toba bate” (acapela)
Light Design: Alexandru Dabija
Sound Design: Alexandru Dabija