Bilete la GAIȚELE
mySTAGE Logo mySTAGE Logo

GAIȚELE

0
Spectacol de teatru Durata: 2 h 30 m, cu pauza

De la: TNB Teatrul Naţional Bucureşti „I.L.Caragiale”

Regia: Alexandru Boureanu Cu: Tamara Popescu Costinela Ungureanu si altii

Funerarul și viața în tonuri senzațional-comice, iată rețeta “oltenească” pe care Alexandru Kirițescu a reușit să ne-o livreze.

Inca 1 persoane se uita acum

Date disponibile

Urmaresti Urmareste

si te vom anunta cand vor fi spectacole noi

Urmatoarea data

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

{{rep.locuriRamase}} bilete ramase

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

Bilete de la {{rep.pret.min}} lei Cumpara ultimele bilete

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

Sectoare

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

{{sect.pret | currency:"":2}} lei Bilete epuizate

{{sect.desc}}
Selecteaza numarul de bilete dorite Total {{sect.pret*sect.selected | currency:"":2}} lei {{sect.locuri}} bilete ramase
-
+
Adauga in cos
Puteti adauga un numar maxim de bilete

Se cauta date disponibile...

{{ratings.average | number:1}}

Nota ta {{dv.myRating()}}/5

Evalueaza spectacolul

Nota: {{ratings.average}}/5  De la {{ratings.count}} utilizatori
Fii primul care acorda o nota
Scrie un review

{{ratings.mine.text}}

{{ratings.mine.data}} Editeaza

Review-uri

Inchide

Review-uri

Inchide

Detalii

Funerarul și viața în tonuri senzațional-comice, iată rețeta “oltenească” pe care Alexandru Kirițescu (1888-1951) a reușit să ne-o livreze impecabil în cea mai populară piesă a sa, „Gaițele”, una dintre cele mai îndrăgite de generații succesive de spectatori. Deși a scris peste o duzină, Kirițescu pare autorul unei singure piese, atât de populară a devenit „Gaițele”, cu toate că la premieră (1930, Teatrul Regina Maria) critica l-a făcut “praf”! Camil Petrescu a receptat-o cu indulgență, dar îi reproșa autorului că folosește expresii franțuzite (cuib de viespi,  nu “viespar”, cum zicem noi, românii...). Cele trei oltence, Aneta, Zoia și Lena, îndrăgostite de spectacolul morții celorlalți, sunt aidoma celor trei Erinii din mitologia greacă (la noi ar fi numite mai simplu, cobe), doar că în cheie minoră, bavardă, profețind neantul prin ton vesel-apocaliptic, dedulcit la țâfnă și sarcasm, așa cum alții sunt la coliva parastaselor: cea mai bună din lume, se știe. Kirițescu e senzațional și azi pentru că, în bună parte, nici noi nu ne-am schimbat: ne place să ne dăm în spectacol și reușim de minune.”  (Nicolae Coande) 


Prezentare regizor:  


Alexandru Boureanu este actor, regizor, manager al Teatrului Național „Marin Sorescu” și profesor univ.dr.habil. la Universitatea din Craiova, a semnat regia multor spectacole la Naționalul craiovean, între care amintim spectacolul „Occident Express”, de Matei Vișniec și „Înșir-te, mărgărite!”, de Victor Eftimiu. Alexandru Boureanu a elaborat două teze de doctorat „Cauzalitate şi efecte ale formelor spectacologice atipice” (Universitatea de Arte „George Enescu”, Iași) și „Impactul managementul modern în activitatea companiilor independente de teatru” (Academia de Studii Economice, Bucureşti). Profesionist tenace, Alexandru Boureanu a aprofundat studiile artistice în mai multe programe de specializare postuniversitare: Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” - Master în regia spectacolului; Université de la Sorbonne Nouvelle - Ingineria schimburilor interculturale (Bursă Guvernului France: Maison des Cultures du Monde); Conservatoire de Lausanne - Cercetător sociologia culturii/ teatru (Cercetare ştiinţifică (Bursă UNESCO Paris: Keizo Obushi); Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” - Teoria şi estetica teatrului; Academia de Artă Teatrală Sankt Petersburg - Regie şi pedagogie teatrală (Bursă Guv. Românei – OBNSS). 


Prezentare scenograf decor: 


Licențiată în arhitectură, cu un master în arta scenografiei, Andreea Simona Negrilă activeză inclusiv în industria cinematografică. La Craiova a realizat scenografia spectacolelor „Spargerea" de Răzvan Petrescu, regizor Dragoş Alexandru Mușoiu (2015), „Iluzii" de Ivan Vîrîpaev, regia Bobi Pricop (2015), „Elefantul din cameră sau The Vibrator Play” (2017) de Sarah Ruhl, regia Dragoş Alexandru Mușoiu. În 2016 a fost asistent de scenografie la spectacolul „Iulius Caesar" de W. Shakespeare, regia Peter Schneider. A proiectat și realizat decorul spațiului intercultural "Ia te uită!” al T.N. „Marin Sorescu”. În țară a realizat scenografia spectacolelor „Piaţeta" de Carlo Goldoni, regia Constantin Florescu (2013), „Stele în lumina dimineţii" de Alexandr Galin, regia Gelu Colceag (2014), „Kean”, după J. P. Sartre și W. Shakespeare (2014), regia Mihai Niţu, Teatrul Mignon,  „(D)Efectul Placebo” – instalație scenografică  în colaborare cu Elena Dobândă, regizor Ștefan Lupu, Teatrul Naţional Bucureşti (2016), „Suntem ultimii 5-5 povestiri scurte” de Samuel Beckett, regia Dragoş Alexandru Mușoiu, T.N. Bucureşti, (2016), „Neranțula”, regia Bogdan Budeș, Teatrul Maria Filotti Brăila (2016), „O noapte furtunoasă” de I.L.Caragiale, regia Cristian Ban, Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfântu Gheorghe (2017). În 2014 a primit premiul pentru cea mai bună scenografie la Gala Absolvenților UNATC, pentru spectacolul „Stele în lumina dimineții” de Alexandr Galin.


Prezentare scenograf costume: 


Tânăra scenografă Alexandra Constantin se află la prima colaborare cu Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova, a studiat la Univeristatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” și este absolventă a Institutului pentru Tehnologie din Karlsruhe. Primul proiect notabil în teatru a fost în 2016, când a semnat, alături de Alexandra Panaite, scenografia spectacolului „Eden”, de Eugene O`Brien, regia Cristina Giurgea. Au urmat colaborări de asistență de scenografie la mai multe videoclipuri și la scurtmetrajul independent „Pipa, sexul și omleta”, regia Ana-Maria Comănescu, scenografia Adeline Bădescu; „Câteva conversații despre o fată foarte înaltă”, regia Bogdan Olteanu, scenografia Alexandra Panaite; spectacolul „Cel mai mare Gulliver”, regia Alexandru Dabija, sceografia Adrian Damian, la Teatrul Gong Sibiu. În 2017 a semnat scenografia spectacolului „Iubirea la oameni”, regia Bogdan Sărătean, la Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu în colaborare cu Universitatea „Lucian Blaga”, spectacol premiat cu locul al III-lea la Festivalul International al Școlilor de Teatru de la Chișinău (2017).



Selecție din cronici: 


Alexandru Boureanu are câteva idei regizorale subtile... regizorul a imaginat spectacolul ca pe o incursiune în propriul trecut al unui personaj inventat, o urmaşă pariziană a Dudulenilor. „Ei, dar ce aveţi toate, frate, cu Parisul!...“ rosteşte, excedată, Aneta, pentru ca acum să vină 'Parisul' să desluşească lumea de aici...

Zoia şi Aneta Duduleanu sunt piesele grele ale piesei şi spectacolul valorifică asta. Doar că o face în tuşe prea groase. Sunt poli care concentrează atenţia, în jurul lor se aranjează toată lumea, totul e trasat geometric. Surorile reacţionează una faţă de alta, se înfruntă de-a dreptul corp la corp. Raluca Păun este pilonul dedicat comicului, al unui comic cu orice mijloace. Practic avem o demonstraţie de cum poate să conducă publicul spre hohote de râs. Sunt gesturi care ies din sfera personajelor dar care, probabil, vor face gloria acestui spectacol, de la acel 'cra-cra' şi până la ridicatul poalelor. Are publicul cel larg la dispoziţie. 

(Marius Dobrin, SpectActor nr. 2/2017)


„Gaițele, spectacolul ce deschide stagiunea Naționalului Craiovean trece unul dintre cele mai jucate texte din comediografia autohtonă într-o zonă întunecată, ambiguă, testează limitele, recuperează drama erotică, propune o imagine metaforă a figurilor de ceară, personaje încremenite, indiferente la spectacolul vieții, animate doar de spectacolul morții. Sigurul personaj viu, însetat de viață e Vanda și pentru a marca asta intriga e strămutată, Vanda își face apariția chiar din prima scenă, un preambul al aventurii cu Mircea, bărbatul Margaretei Aldea. Provocarea lui Alexandru Boureanu e chiar această deconspirare a intrigii, oricum Gaițele nu este o comedie de situație, cât de caractere și această decizie, deși riscantă lasă o mai mare libertate personajelor.(...) Este intenția parodiei să ne facă să gândim și să râdem în același timp, iar Gaițele, versiunea 2017, continuă să fie o operă de delectare, care invită publicul să se distreze, însă jocul de oglinzi e mai mult decît o diversiune, pentru că în comedie, oglinda are nu numai rolul de reflecta erorile dar și de a le corecta.” 

(Daniela Firescu, Gaițele – muzeul figurilor de ceară / rev. Ramuri, nr. 11 / 2017) 


Atentie

Accesul in sala de spectacol se va face in ordinea achizitiei biletelor online, cu maxim 15 minute inainte de inceperea spectacolului.

{{usrt.type}}

Alte spectacole recomandate Vezi toate

{{sugg[0].name}}