Viața unei fetițe-femei-bătrâne privită din interiorul minții spre exteriorul întâmplărilor, auzind toate acele sentimente, impulsuri și gânduri nerostite.
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
În peisajul teatrului independent din București există multe piese cu un sungur personaj – one man/woman shows. Este o categorie dificilă de spectacole, atât pentru interpreți cât și pentru public. Dar atunci când un astfel de spectacol excelează, devine o adevărată bucurie o asemenea întâlnire – față în față cu un actor/cu o actriță. O întâlnire intimă, emoționantă, complexă.
Un astfel de spectacol, o astfel de întâlnire este „Lumea Dinăuntru/World Within”. Un spectacol-emoție. Un spectacol-sentiment. Un spectacol-gând. Un spectacol ce tulbură, ce răscolește, ce amuză. Este un one woman show sincer, direct, fără politețea inerentă a dialogului – aici gândurile/replicile sunt fruste, simple, tăioase. Spectatorul își regăsește propriile gânduri sau întrebări în cuvintele personajului „dinăuntru”.
CARE E POVESTEA?
Piesa trece prin cele trei vârste ale personajului feminin – fetiță de 6 ani, femeie matură și bătrână imobilizată în patul de spital. Personajul găsește umor, sarcasm, autoironie și duioșie în fiecare dintre vârste, asimilând și încercând să deslușească întâmplările cotidiene – de ce viața e așa, de ce se întâmplă ce se întâmplă? Și oricine din public, necontând genul, se regăsește în acest mod de a privi, de a analiza și de fi uimit de realitate.
REGIZORUL, ACTORII, PIESA
Un spectacol după celebra „World without worship” de John Elsom. Textul ne surprinde și ne captivează prin răsturnările de situație ale găndurilor (la care asistăm, totul fiind privit dinăuntrul minții, acolo unde gândul analizează realitatea și sentimentele, cauzele și efectele acțiunilor). De la naivitatea cu care privim prin ochii de copil de 6 ani, la răceala și rigoarea gândurilor mature, până la autoironia și umorul subtil al bătrâneții.
Tânăra regizoare Catinca Drăgănescu propune un spectacol simplu, cu imagini simbol, reușind să ne sugereze realitatea înconjurătoare prin lumină și sunet, ajutându-se de câte un banal element de costum sau decor care ne transportă în timp, la vârstele personajului, în acea atmosferă specifică vârstei. O regizoare care construiește cu simple elemente iluzia teatrală a unei întregi lumi, dinafară și dinăuntru.
Actrița Valentina Zaharia este o încântare. Altfel nu poate fi descris și cuprins jocul actoricesc și complexitatea interpretării. Aceasta reușește să se transpună în cele trei vârste ale personajului, ducându-ne cu ea în mintea fetiței sau a femeii, credibil, sincer și emoționant. Este o vorbă în teatru, atunci când un actor excelează într-un rol: că umple scena! Scena piesei „World without worship” este ca un loc de joacă pentru Valentina Zaharia, granița dintre ea și public dispărând pe parcursul piesei. De la nesiguranța și entuziasmul unui copil, până la imobilitatea și neputința bătrâneții, ea ne transmite sugestiv și direct sentimentele, emoțiile și trăirile personajului.
„World without worship” este un one woman show special pe scena teatrului independent. Un spectacol ce trebuie văzut pentru realitatea pe care o prezintă, pentru poveste, dar mai ales pentru emoția pe care o emană.