« Maternal » e un proiect născut din nevoia de a înțelege și îndrepta o realitate mai mult decât îngrijorătoare din societatea noastră.
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
Mod vizualizare spectacole online
Biletul poate fi activat în termen de 30 de zile, pe platforma https://www.scena-digitala.ro/, după confirmarea plății (care se face în maximum 15 minute de la achiziție). Spectacolul poate fi vizionat într-un interval de 4h din momentul activării.
MATERNAL
De Alexandra Badea
REGIA: Radu Nica
DIRECTOR DE IMAGINE și MONTAJ: Alexandru Condurache
SCENOGRAFIA: Iuliana Gherghescu
MUZICA ORIGINALĂ: Claudiu Urse
ASISTENT REGIE și SUFLEOR: Sanda Anastasof
MANAGER PROIECT: Claudia Maior
„« Maternal » e un proiect născut din nevoia de a înțelege și îndrepta o realitate mai mult decât îngrijorătoare din societatea noastră: la ora actuală România are în evidență un număr de aproximativ 53.000 de copii instituționalizați, adică echivalentul populației unui oraș de dimensiuni medii. În contextul în care îmbătrânirea demografică este un fenomen real și îngrijorător al secolului XXI, faptul că noi nu suntem capabili să asigurăm un viitor decent și util societății acestor tineri, face ca realitatea să fie cu atât mai inexplicabilă și problema - acută.
Textul este povestea unei femei care încearcă să demanteleze ideile preconcepute, nepăsarea colectivă și structurile administrative corupte care fac posibilă perpetuarea endemică a acestei probleme, dar surprinde, în aceeași măsură, confruntarea individului cu propriile limite, greșeli, exasperări de moment în lupta cu o stare de inerție comunitară aproape dezarmantă. După cum o sugerează și titlul, tema maternității individuale versus cea colectivă este dezvoltată într-un dialog viu, nuanțat, textul surprinzând o felie de viață autentică, problematică, dar nu cu totul lipsită de speranță a societății românești actuale.”
Radu Nica, regizor
MATERNAL
By Alexandra Badea
DIRECTED BY: Radu Nica
DIRECTOR OF PHOTOGRAPHY AND EDITING: Alexandru Condurache
SCENOGRAPHY: Iulia Gherghescu
ORIGINAL MUSIC: Claudiu Urse
ASSISTANT DIRECTOR and PROMPTER: Sanda Anastasof
PROJECT MANAGER: Claudia Maior
CAST: Raluca Iani, Iustinian Turcu, Ciprian Scurtea, Ali Deac, Iulian Buzuloin, Andrada Oltean.
“Maternal”, by Alexandra Badea, directed by Radu Nica – a painful X-ray of the realities in Romanian orphanages.
What does it mean to bring a child to this world? Is it an act of selfishness or of selflessness? Is life actually worth living, despite all the obstacles? Even when the feeling of abandonment becomes overwhelming? Can you still trust the kindness of people when the entire system you belong to is an anomaly? These are just some of the questions posed by the show “Maternal” to the audience, in an attempt to capture a rough, topical, uncomfortable reality of which we should all be aware. The cast of this performance includes TNRS actors Raluca Iani, Iustinian Turcu, Ciprian Scurtea, Ali Deac, Iulian Buzuloiu, Andrada Oltean.
‘The project “Maternal” was born out of the need to understand and mend a more than worrying reality in our society: presently, Romania records approximately 53,000 institutionalized children, i.e. the equivalent of the population a medium-sized town. Considering that ageing population is a very real and worrisome phenomenon of the 21st century, the fact that we are incapable of ensuring a decent future to these children so they can be useful to society makes reality ever more inexplicable and this problem more acute. The text follows the story of a woman who tries to dismantle preconceived ideas, collective indifference and corrupt administrative structures that make it possible for this endemic issue to perpetuate, but at the same time, it captures people’s confrontation with their own limits, mistakes, momentary dismay in their fight against an almost disarming state of inertia of the community. As suggested in the title, the theme of individual vs. collective maternity develops through a vivid, nuanced dialogue, with the text revealing a slice of authentic, troublesome life, though not entirely hopeless, of current Romanian society.’
Radu Nica, director