Cea mai cunoscută piesă a lui George Tabori este farsa antinazistă "Mein Kampf", pe care a regizat-o el însuşi, pentru prima oară, la Viena, în anul 1987. Prin teatrul său, Tabori a căutat să încurajeze publicul să râdă de monştrii şi ucigaşii de pe scenă.
Mein Kampf este un exorcism, un uriaş hohot de râs, un cântec de libertate în care autorul, victimă a terorii naziste, tratează oroarea într-o manieră neaşteptată. Shlomo Herzl, un evreu bătrân vânzător de cărţi, primeşte în azilul său de noapte un tânăr lipsit de talent, sosit la Viena pentru a studia la Academia de Arte Frumoase. Tânărul este numit Hitler, personaj egocentric şi frust, paranoic şi vanitos, un nazist în devenire. Shlomo ar fi putut să perceapă pericolul care se apropia, dar el nu vede în tânărul Hitler decât un obişnuit semen al lui.
"Este un spectacol savuros, cu multe surprize pentru public, căci avem de-a face cu o farsă neagră ce descrie un moment din tinereţea lui Hitler. Mai precis un eşec. Spectacolul nu condamnă pe faţă, vehement, virulent totalitarismul politic, ci e mai mult un haz de necaz, o farsă, cum spuneam, dar înfăţişată cu o luciditate extraordinară şi cu un simţ al umorului, al lui Tabori, ieşit din comun." (Ştefana Pop-Curseu - Transilvania Culturală, TVRCluj)
NERECOMANDAT PERSOANELOR SUB 16 ANI
The anti-Nazi farce Mein Kampf is George Tabori’s most famous play and he directed it himself for the first time in Vienna, in 1987. Through his theatre, Tabori wanted to encourage the audience to laugh at the monsters and killers presented on stage.
Mein Kampf is an exorcism, a huge laughter, a song of freedom in which the author, a victim of the Nazi terror, depicts horror in an unexpected manner. Shlomo Herzl, an old Jewish bookseller, lodges an untalented young man who wants to study at the Fine Arts Academy. The young man’s name is Hitler, an egocentric and rude character, paranoid and vain, a Nazi in the making. Shlomo could have foreseen the approaching danger, but all he sees in Hitler is just another fellow human being.
"It’s a savory performance that brings lots of surprises to the audience; it’s a dark farce, depicting a moment from Hitler’s youth. A failure, to be more precise. The performance is no open, virulent, vehement condemnation of political totalitarianism, it just makes the best of a bad bargain; it’s, as I said before, a farce presented with extraordinary lucidity and with Tabori’s extraordinary sense of humor." (Ştefana Pop-Curseu - Transilvania Culturală, TVRCluj)
NOT SUITABLE FOR CHILDREN UNDER 16