Opt femei şi un cadavru: în preajma Crăciunului membrele unei familii înstărite se pomenesc împreună, izolate, în conacul lor de reşedinţă.
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
Opt femei şi un cadavru: în preajma Crăciunului membrele unei familii înstărite se pomenesc împreună, izolate, în conacul lor de reşedinţă. Sărbătorile însă nu se pot numi fericite: curând, singurul bărbat din casă, respectiv capul familiei, este găsit mort în pat, cu un cuţit în spate. Cablul telefonic e tăiat, maşina nu mai porneşte, poarta către lumea exterioară nu se poate descuia, iar afară e viscol. Numai doamnele prezente în casă ar putea fi făptaşele. Niciuna dintre ele nu are un alibi, toate au un mobil pentru crimă şi fiecare ceva de ascuns. De-a lungul acţiunii groteşti, cele opt femei se încurcă din ce în ce mai mult într-o plasă îmbârligată de minciuni şi secrete.
Comedia poliţistă Opt femei a scriitorului şi regizorului francez Robert Thomas urmează structura clasică a romanelor poliţiste în stilul lui Agatha Christie şi al lui Edgar Wallace. Cineva a murit de o moarte nenaturală, iar singura posibilitate a celor prezenţi de a evita o soartă similară este să descopere singuri făptaşul, înainte ca ucigaşul să poată lovi din nou. Un singur lucru e cert: făptaşul se află printre ele. Fiecare dintre femei ar fi putut comite crima şi, totuşi, aici e vorba de mai mult decât de elucidarea infracţiunii.
„Piesa ilustrează o sociogramă a unei familii burgheze din Franţa anilor ‘50: bărbatului care munceşte din greu îi revine responsabilitatea pentru bunăstarea materială a familiei şi a angajaţilor, în timp ce femeilor din colivia de aur nu le mai rămâne nimic în afara conflictelor mai mici şi mai mari pe care le creează în jurul lor. Crima pare să accelereze şi mai tare această situaţie: opt femei cu opt pasiuni, opt presupuneri, frustrări şi răni sufletești se aruncă una la gâtul alteia.”
Andreas Merz-Raykov, regizor
de Robert Thomas
Traducerea: Ioana Ștef
Scenografia: Alexandra Mâzgăreanu
Mișcarea scenică: Roxana Colceag
Muzica originală: Tibor Cári
Versuri cântece: Andrei Huțuleac
Light design: Alexandru Mâzgăreanu
Asistența de regie: Alma Andreescu