Bilete la Regele Lear
mySTAGE Logo mySTAGE Logo

Regele Lear

4.3
FNT 2017 Durata: 3 h, cu pauza

De la: TNB Teatrul Naţional Bucureşti „I.L.Caragiale”

Regia: David Doiashvili Cu: Mihai Constantin Marius Manole si altii

O montare spectaculoasă în care istoria tragicului rege Lear capătă, între metaforele în alb și negru ale scenografiei, toate accentele de gri posibile.
Through the black and white metaphores of the set, the story of the unfortunate King Lear takes on all the grey shades of the humane.

Inca 1 persoane se uita acum

Date disponibile

Urmaresti Urmareste

si te vom anunta cand vor fi spectacole noi

Urmatoarea data

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

{{rep.locuriRamase}} bilete ramase

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

Bilete de la {{rep.pret.min}} lei Cumpara ultimele bilete

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

Sectoare

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

{{sect.pret | currency:"":2}} lei Bilete epuizate

{{sect.desc}}
Selecteaza numarul de bilete dorite Total {{sect.pret*sect.selected | currency:"":2}} lei {{sect.locuri}} bilete ramase
-
+
Adauga in cos
Puteti adauga un numar maxim de bilete

Se cauta date disponibile...

{{ratings.average | number:1}}

Nota ta {{dv.myRating()}}/5

Evalueaza acest eveniment

Nota: {{ratings.average}}/5  De la {{ratings.count}} utilizatori
Fii primul care acorda o nota
Scrie un review

{{ratings.mine.text}}

{{ratings.mine.data}} Editeaza

Review-uri

Inchide

Review-uri

Inchide

Detalii

Cândva, de mult, probabil în 1605, un om pe nume William Shakespeare, folosindu-se de o pană, a scris o piesă despre legendarul rege britanic Lear și cele trei fiice ale sale. Scrierea acestei piese a avut consecințe pe care autorul nu putea să le prevadă. A dat naștere unui șir nesfârșit de montări teatrale, multe dintre acestea în limbi despre care Shakespeare nu auzise și în țări despre care nu bănuia că există. A sporit – sau, de multe ori, a diminuat – reputația multor actori. A stimulat alți scriitori – dramaturgi, romancieri, poeți, eseiști – să producă un număr enorm de lucrări. A generat o multitudine de opere ale unor artiști din alte medii – arte vizuale, muzică, operă, film și televiziune. A produs, mai ales în secolul XX, un amplu corp de scrieri critice. Dar, mai presus de orice, a dat naștere unei opere considerate nu doar una dintre cele mai mari realizări literare shakespeariene, ci și una dintre cele mai profunde și mai provocatoare priviri asupra naturii umane.


După 46 de ani de la memorabilul spectacol al Teatrului Național cu Regele Lear al lui Radu Penciulescu, cu George Constantin în rolul titular, capodopera shakespeariana revine într-o nouă versiune scenică, pe scena Mare a Naționalului de azi, versiune semnată de unul din regizorii de seamă ai lumii teatrale contemporane, georgianul David Doiashvili, având ca interpret al rolului principal pe…Mihai Constantin !


O montare ce se anunță spectaculoasă și plină de surprize, de o inventivitate vizuală cu totul aparte, în cheia specifică regizorului de la Tbilisi, pe care spectatorii bucureșteni l-au putut descoperi cu prilejul Festivalului NETA din vara anului 2015, când a fost prezent la București cu o superbă montare a ”Visului unei nopți de vară”…



Echipa:
Decor: David Doiashvili
Costume: Liliana Cenean
Coregrafia: Florin Fieroiu
Muzica originală: Nikoloz Rachveli Memanishvili
Light Design: David Doiashvili

King Lear is set in the court of an ageing British monarch. Shakespeare probably wrote it in around 1604, sandwiched between two other great tragedies, Othello and Macbeth.

The old King Lear calls his nobles together to announce his intention to pass on the cares and responsibility of monarchy to his three daughters, with whom he means to live on a rota basis. His eldest, Goneril, is married to the Duke of Albany, and his middle child, Regan, is married to the Duke of Cornwall. At the court are the Duke of Burgundy and the King of France, both hoping to marry Lear's youngest (and favourite) daughter, Cordelia.

Before dividing his kingdom, however, Lear challenges his daughters to prove which of them loves him best. His two elder daughters make passionate speeches about the depth of their love for him, but his youngest, horrified by their excesses, refuses to say anything. Her unwillingness to exaggerate her feelings enrages Lear and he banishes her forever. He divides his country between his elder daughters and their husbands.

Cordelia leaves with the King of France who loves her more now that she has proved her honesty. Lear soon discovers that, by passing his authority to his daughters, he has damaged his relationship with them so much, that he is refused a home with either of them. He finds himself banished into a storm with only his Fool (a jester) and the disguised Kent for company. As he descends into madness he learns the error of his ways.

As Cordelia's French army prepares to meet that led by her sisters and their husbands, she is reconciled with Lear, who begs her forgiveness. Gloucester too is reunited with Lear. The sisters' army still manages to defeat that of Cordelia. Both Cordelia and Lear are imprisoned by Edmund, who plans that Cordelia should be hanged in prison. In the final scene, Lear enters carrying Cordelia's dead body. The agony of loss upon loss breaks Lear's heart and he too dies.



Sets: David Doiashvili

Costumes: Liliana Cenean

Choreography: Florin Fieroiu

Original Score: Nikoloz Rachveli Memanishvili

Light Design: David Doiashvili

Atentie

Accesul in sala de spectacol se va face in ordinea achizitiei biletelor online, cu maxim 15 minute inainte de inceperea spectacolului.

{{usrt.type}}

Alte spectacole recomandate Vezi toate

{{sugg[0].name}}