Bilete la Procesul
mySTAGE Logo mySTAGE Logo

Procesul

4.2
FNT 2017 Durata: 1 h 30 m, fara pauza

De la: Teatrul Naţional Cluj-Napoca

Regia: Mihaela Panainte Cu: Ionuţ Caras Cristian Grosu si altii

A avea şi a fi: un conflict care, pentru K., înseamnă estomparea existenţei autentice în favoarea acumulării iluzorii de justificări, în faţa Justiţiei.
To have and to be: for K., this conflict translates into a fade- out of true existence, in favour of dealing with the absurd, nightmarish judiciary sistem.

Inca 1 persoane se uita acum

Date disponibile

Urmaresti Urmareste

si te vom anunta cand vor fi spectacole noi

Urmatoarea data

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

{{rep.locuriRamase}} bilete ramase

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

Bilete de la {{rep.pret.min}} lei Cumpara ultimele bilete

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

Sectoare

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

{{sect.pret | currency:"":2}} lei Bilete epuizate

{{sect.desc}}
Selecteaza numarul de bilete dorite Total {{sect.pret*sect.selected | currency:"":2}} lei {{sect.locuri}} bilete ramase
-
+
Adauga in cos
Puteti adauga un numar maxim de bilete

Se cauta date disponibile...

{{ratings.average | number:1}}

Nota ta {{dv.myRating()}}/5

Evalueaza acest eveniment

Nota: {{ratings.average}}/5  De la {{ratings.count}} utilizatori
Fii primul care acorda o nota
Scrie un review

{{ratings.mine.text}}

{{ratings.mine.data}} Editeaza

Review-uri

Inchide

Review-uri

Inchide

Detalii

Procesul lui Kafka este asemenea unui vis. În ciuda imaginii sumbre cu care tindem să îl asociem, Kafka a fost un visător, iar operele lui poartă în sine aceeaşi substanţă a visului, de la structură până la stranietatea imaginilor, sunetelor, ideilor şi emoţiilor pe care le vehiculează. Scrierile sale imită până la ridicol nebunia irațională și înspăimântătoare a acestui univers nocturn în mişcare pe care îl numim vis. 

Tema existențială propusă de autor este cea a Fiinţei care s-a pierdut pe sine din cauza orgoliului nemărginit, sabotate de complexul propriei superiorităţi, victimă a unei crize identitare şi spirituale. În timpul în care trăim, omul a pierdut conștiinţa legăturii sale cu Universul, hipnotizat fiind de propria-i persoană. O persoană din care, până la urmă, sub greutatea unui ego exacerbat, nu mai rămân decât resturile unei identităţi false, fondate pe iluzie.

Primul plan al temei existenţiale ilustrează, în cazul lui Josef K., un comportament rigid şi plăceri carnale secrete pe care le smulge din durere, încercând astfel să-şi reprime furia, ura, vinovăţia, mândria, frica... Şi câte şi mai câte! Sistemul absurd şi coşmaresc al Justiţiei îi amplifică aceste paradoxale plăceri, livrându-i un teren fertil şi generos pentru trăirea lor intensă. Acelaşi sistem este însă, în mod simultan, şi o maşinărie care îi stimulează orgoliul. Astfel, iluzia unei efemere legitimităţi a sa ca fiinţă morală şi ireproşabilă este perfect fabricată...

Al doilea plan al temei existenţiale pune în discuţie alt cuplu de termeni: a avea şi a fi, conflict care, pentru K., se traduce prin estomparea existenţei sale autentice în favoarea acumulării iluzorii de justificări. Nevoia irezistibilă de a pleca în căutarea lui a fi îi este imperios necesară, dar rămâne irealizabilă, căci personajul nostru îşi fragmentează singur şi la nesfârşit existenţa. (Mihaela Panainte)



Echipa:
Scenografia: Helmut Stürmer 
Coregrafia: Enikő Györgyjakab 
Muzica originală: Şerban Ursachi 
Light design: Jenel Moldovan

Spectacol cu traducere în limba engleză  Nerecomandat persoanelor sub 16 ani 

Kafka’s The Trial is like a dream. Despite the sombre image we tend to associate to him, Kafta was a dreamer, and his works carry that dream substance in them, from their structure to the strangeness of the images, sounds, ideas and emotions that they convey. His writings imitate at an almost absurd level the irrational and scary madness of this nocturnal universe in movement that we call “dream”. 

The existential topic proposed by the author is that of the Being who lost his self due to endless pride, undermined by the hang-up of his own superiority, victim of an identity and spiritual crisis. Nowadays, Man lost conscience of his bond to the Universe, hypnotized by his own self. A self which, under the burden of his inflamed ego, is eventually turned into mere remains of a false identity, founded on illusion. 

The forefront of the existential theme illustrates, in Josef K.’s case, a rigid behaviour and secret carnal desires that he pulls out of pain, trying to repress his fury, hate, guilt, pride, fear… And so much more! The absurd, nightmarish system of Justice amplifies those paradoxical desires, offering a fertile and generous environment for experiencing them intensely. But at the same time, the very same system is a machine which stimulates his pride. Thus, the appearance of the illusion of his ephemeral legitimacy as a moral, faultless being…

The second front of the existential theme brings the topic of terms paired such as: to have and to be, a conflict which, in K.’s case, translates into the dissipation of his authentic existence in favour of an illusory accumulation of justifications. The irresistible urge to go seach for “to be” is absolutely necessary, but it will eventually be unachievable, because the character fragments his own existence endlessly. (Mihaela Panainte)

Atentie

Accesul in sala de spectacol se va face in ordinea achizitiei biletelor online, cu maxim 15 minute inainte de inceperea spectacolului.

{{usrt.type}}

Alte spectacole recomandate Vezi toate

{{sugg[0].name}}