Event

Cabaretul Dada

Momentan nu sunt bilete disponibile

Lumea cabaretului, a războiului şi a revoluţiei îmbinate teatral pe ritmuri şi rime Dada. O pledoarie cum că dadaismul s-a prelungit în aventura comunistă. The worlds of cabaret, of war and revolution melt together to Dada rhythms and rhymes. An attempt to prove that Dadaism lasted through the communist adventure.

Despre eveniment

Piesa de teatru Cabaretul Dada surprinde atmosfera tulburătoare a secolului al XX-lea, perioada în care a luat naştere mişcarea artistică Dada ca reacţie împotriva primei conflagraţii mondiale, aprofundând în special latura politică a Dadaismului: „M-am lăsat incitat să scriu această piesă interesat fiind aproape mai mult de dadaismul politic decât cel literar-artistic […] Piesa mea de teatru este în acelaşi timp o anchetă pe urmele unui concept misterios şi o încercare de a demonstra că dadaismul s-a prelungit în aventura comunistă. Faptul că Lenin a locuit la Zürich, chiar pe aceeaşi stradă unde se afla Cabaretul Voltaire şi chiar în săptămânile când s-a născut mişcarea Dada, este o imensă ironie a istoriei. […] Da, cred că Lenin, fără să vrea, a fost un dadaist. Poate că a luat de la Cabaretul Voltaire, unde se pare că a fost văzut cel puţin o dată, un virus ireversibil, pe care l-a transmis apoi întregii familii de revoluţionari, astfel încât, până la urmă, acestor oameni le-a ieşit totul pe dos (şi cu o sută de milioane de morţi ca preţ uman al experienţei lor). Să nu ne întristăm însă. Piesa mea este o comedie despre un secol tragic. Râsul dadaist mi se pare a fi un instrument de înţelegere a modului în care avansează istoria (un pas înainte, doi paşi înapoi) precum şi a manierei în care se apropie şi se îndepărtează omul de ceea ce ar trebui el să fie el cu adevărat.” (Matei Vişniec). 

Spectacolul propune un concept absolut spectaculos, în care lumea cabaretului, a războiului şi a revoluţiei se îmbină teatral pe ritmuri şi rime Dada. Războiul şi teroarea iscată în epocă de schimbările de paradigmă (atât sociale, cât şi culturale) sunt surprinse într-o notă tragi-comică şi dinamică. 


Fete cabaret: Anda Tămăşanu, Georgia Căprărin, Alina Leonte, Denisa Vlad

Grupul bătrânilor: Şerban Borda, Ioana Dragoş Gajdo, Angela Tanko, Gabriela Codrea, Mirela Lupu, Sebastian Lupu, Sorin Ionescu, Anda Tămăşanu, Georgia Căprărin, Alina Leonte, Denisa Vlad, Emil Sauciuc, Alin Stanciu, George Dometi, Andrei Sabău

Soldaţi: Alin Stanciu, George Dometi, Andrei Sabău, Ciprian Ciuciu, Eugen Neag

Revoluţionari: Anda Tămăşanu, Georgia Căprărin, Alina Leonte, Denisa Vlad, Emil Sauciuc, Alin Stanciu, George Dometi, Andrei Sabău, Eugen Neag

Orchestra: Zsolt Lukács (Saxofon, Clarinet), Albert Károly Szávuly (Trombon), Varady Henrietta (Pian), Alex Seretoc (Percuţie), Andrada Ciupeiu (Vioară), Lorant Veres (Contrabas)


Echipa:

Decor: Doru Păcurar

Costume: Andra Bădulescu Vișniec

Coregrafia: Mălina Andrei

Muzica originală: Ovidiu Iloc

Light Design: Lucian Moga


Nerecomandat persoanelor sub 16 ani. 

The play Dada Cabaret captures the disturbing atmosphere of the 20th century, the period in which the artistic movement Dada was born as a reaction to the first world conflagration, deepening in particular the political aspect of Dadaism: “I was encouraged to write this piece, being interested more in the political Dadaism than in the literary-artistic one. My theatre play is at the same time an investigation into a mysterious concept and an attempt to prove that Dadaism has prolonged into the communist adventure. The fact that Lenin lived in Zürich, right in the same street where the Voltaire Cabaret was, precisely in the weeks when the Dada movement was born, is a huge irony of history. […] Yes, I think Lenin was unintentionally a Dadaist. From the Cabaret Voltaire, where he seems to have been seen at least once, he might have taken an irreversible virus, which he then handed over to the whole family of revolutionaries, so that eventually the ideas and plans of these people backfired (and a hundred million deaths as the human price of their experience). Let us not get sad, though. My play is a comedy about a tragic century. Dadaist laughter seems to me to be an instrument of understanding how history advances (one step forward, and two steps back) as well as the manner in which man approaches and moves away from what he really should be.” (Matei Vișniec) 

The production proposes an absolutely spectacular concept in which the world of cabaret, war and revolution blends dramatically into Dada rhythms and rhymes. The war and terror aroused in that era by the changes of paradigm (both social and cultural) are captured in a tragic-comic and dynamic key.


Sets: Doru Păcurar

Costumes: Andra Bădulescu Vișniec

Choreography: Mălina Andrei

Original Score: Ovidiu Iloc

Light Design: Lucian Moga

Distribuție și echipă

2 recenzii

Cristian Szabo

26.10.2017

Gentiana Mecu

26.10.2017

Vouchere cadou

Voucher-ul este cadoul ideal, indiferent de ocazie. Fă-le o surpriză celor dragi cu un voucher-cadou valabil pentru achiziția de bilete la orice eveniment de pe mySTAGE!

Cumpără voucher

Dacă urmărești un eveniment, vei primi pe e-mail informații despre noi reprezentații