si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
“Nimeni nu se află la adăpost de propriile vinovății. Ele stau pitite după uși, se ascund în cenușa din șemineu, se oglindesc în reflecția chipului nostru în geam. Chiar și când vorbim, chiar și când tăcem, vina stă agățată de noi ca un palton ud de la ploaie. Și atunci cum putem să ne întâlnim cu celălalt fără mirosul ăsta perpetuu de mucegai? Încercăm să deschidem ferestrele și să aerisim tot ce ne trage înapoi. Să spălăm podele, să ardem presentimentele. Să strigăm și să speriem spiritele binevoitoare sau răuvoitoare. Să alergăm până când rămânem fără suflu și fără gânduri. Apoi să-l luăm în spinare, ca pe un sac, pe cel pe care îl iubim, să-l eliberăm și pe el.
Moarte tuturor lucrurilor care nu-i lasă pe cei doi iubiți să se întâlnească. Asta e Rebekka. La Rosmersholm, ea face ravagii. Pentru a se întâlni cu bărbatul pe care și l-a ales. Fără regrete... Însă nu există uitare, nici adăpost pentru cel hăituit de vină. În imensa casă a lui Dumnezeu, ce reprezintă domeniul Rosmersholm, ea și Rosmer sunt cuplul originar în vecii vecilor măcinați de pierderea inocenței. Cu iubire, însă fără credință, fără încredere, cei doi se zbat ca niște păsări care au văzut moartea. Mereu pe punctul de a ceda. Păsări cu aripi rupte. Kroll este numai o joardă a lui Dumnezeu care încearcă să îi aducă înapoi, sub călcâiul patern, amintindu-le că vei putea mereu să fugi, dar niciodată să te ascunzi cu adevărat.” (Ioana Mălău)
“Nobody can escape from their own sins. Our actions are lurking from behind the door, are hidden in the ashes of the fire-place, they look back at us from our own reflection in the window. We may talk or stay quiet, the awareness of our sins hangs on us as a soaked jacket. How could we encounter each other without sensing a constant smell of mold? We attempt to open the windows and air out all that draws us back. We mop the floors, burn the anticipation. We shout in order to chase away benevolent and evil spirits. We run until we are out of breath, out of thought. Then we carry our mate - the person we love - just like a sack, in order to absolve them as well.
Death to all those things that thwarts lovers from meeting. This is Rebecca. She destroys Rosmersholm. All this, just to be able to meet the man of her choice. Without regrets... But there is neither forgetting, nor escape for someone who is running from his or her own conscience. At Rosmersholm, in God’s great house, she and Rosmer are the original couple, who have lost their innocence and who are doomed to forever be persecuted. Without faith and confidence, but in love, they are struggling like two birds who faced death. Constantly on the brink of giving up. Broken-winged birds. Kroll is merely God’s wand, who tries to bring them back under the Heavenly Father’s rule, reminding them that although one can escape, one can never truly hide.” (Ioana Mălău)
Sets: Andriy Zholdak, Daniel Zholdak
Costumes: Daniel Zholdak
Music and Sound Design: Vladimir Klykov
Light Design: Andriy Zholdak
Text and Dramaturgy Assistant: Ioana Mălău
Assistant Directors: Noémi Vajna, Kinga Kovács
Assistant Set Designer (sets): Tibor Tenkei
Assistant Costume and Prop Designer: Ilona Lőrincz