Așa cum mărturisește Artaud, Familia Cenci este un „subiect barbar, în afara timpului, a cărui realizare trebuie să-i lase pe actori și pe public epuizați.”
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
În cadrul secțiunii ISTORII FLUIDE: Micro-istorii. Familii scindate
Așa cum mărturisește Artaud, Familia Cenci este un „subiect barbar, în afara timpului, a cărui realizare trebuie să-i lase pe actori și pe public epuizați.”
Cenci și timpul regăsit
Artaud e un autor pentru tineri. Un romantic al renașterii, un incendiar în așteptare de miracol, asemeni marilor nemulțumiți ca Byron sau Büchner la început de viață. (…)
Cenci e piesa unui sfâșiat. E eșecul unui Icar…și mare satisfacție îmi produce apariția ei neașteptată pe scena ieșeană. Uitată altundeva, aici ea reînvie. Gest reparator unic. Titlul cărții lui Artaud, Le théâtre et son double, teatrul și dublul său a rămas îndelung enigmatic. Acum am înțeles că, el, marele inchizitor a fost totodată și marele amant al scenei. Inversînd convingerea generală, Artaud a făcut din «viață» dublul teatrului, centru vulcanic a cărui energie invită să ne irige viața. Din «iubire și neiubire de teatru» asociate i-a provenit credința nemăsurată în regenerarea lui. Și de aceea tinerilor, mai mult ca oricui, le e necesar. Cum mi-a fost și mie odată. Revolta e o mărturie a începutului…un optimism. Și amintirea ei, o consolare actuală.
(George Banu)
După: P.B. Shelley și Stendhal
Traducerea: George Banu
Scenografia: Dragoș Buhagiar
Muzica originală: Vasile Șirli
Asistent regie: Radu Ghilaș
Asistent scenografie: Anda Pop
Foto: Albert Dobrin
Producător: Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași
Vârsta recomandată: audiență generală
Spectacol în limba română cu traducere în limba engleză