Argan este un ipohondru dependent de medici şi de medicamente, ferm convins că este grav bolnav, aflat în pragul morţii.
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
de Molière
Le Malade imaginaire, una din capodoperele lui Molière, este ultima sa creaţie în care actorul și dramaturgul a jucat rolul titular. Nota de final este dată de dispariția autorului, care a murit la a patra reprezentație a piesei. Moliere s-a apărat prin râs de propriile sale slăbiciuni dar și de teama de moarte. Pentru Moliere spectacolul a fost un cântec de lebădă. Grav bolnav, el nu acceptă să nu joace spectacolul. După cea de-a patra reprezentație, pe 17 februarie 1673, are un acces de hemoptizie și moare imediat după reprezentație.
Personajul principal, Argan este un ipohondru dependent de medici şi de medicamente, ferm convins că este grav bolnav, aflat în pragul morţii. Din aceste motive, el doreşte să îşi mărite unica fată cu un medic, deşi ea este îndrăgostită de alt bărbat. La sugestia servitoarei printr-un vicleşug, simulând moartea, Argan află că soţia sa este o ipocrită, preocupată doar de banii lui, iar singura care îl iubeşte sincer este fiica lui.
Piesa este initial scrisă ca o comedie-balet, la limita dintre comic și tragic. Spectacolul nu este jucat în registrul clasic, ci beneficiază de o viziune scenică modernă, adusă în zilele noastre printr-o montare îndrăzneață. Nu lipsesc aluziile rafinate la adresa moralităţii medicilor, a stării precare a sistemului medical, sau a titlurilor obţinute fără merite. Textul este extrem de actual și ne dă prilej de reflexie asupra unei teme universal-valabile, despre spaima pierderii /deterioării vieții sau calității ei – vezi efectele pandemiei prin care am trecut recent.
Este totodată o piesă a condiţiei artistului dedicat cu trup şi suflet artei sale, devenind astfel un omagiu adus actorului.
Scenografia: Roxana și Andrei Răduț
Regia tehnică: Vasile David, Constantin Bărbulescu
Lumini: Petrică Munteanu (maestru de lumini), Tudor Smeu, Tudor Damian
Sunet: Ovidiu Grădinar (maestru sunet), Aflorei Florin
Sufleur: Vladu Marius