Bilete la Despre senzația de elasticitate când păşim peste cadavre
mySTAGE Logo mySTAGE Logo

Despre senzația de elasticitate când păşim peste cadavre

4.6
FNT 2018 Durata: 2 h 20 m, fara pauza

De la: Teatrul Naţional Cluj-Napoca

Regia: Răzvan Mureșan Cu: Matei Rotaru Cristian Grosu si altii

Un spectacol tributar teatrului absurdului: eroina lui Ionesco, celebrul personaj absent din „Cântăreaţa cheală” se află pe scenă, în dialog cu un poet imaginar

Inca 1 persoane se uita acum

Date disponibile

Urmaresti Urmareste

si te vom anunta cand vor fi spectacole noi

Urmatoarea data

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

{{rep.locuriRamase}} bilete ramase

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

Bilete de la {{rep.pret.min}} lei Cumpara ultimele bilete

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

Sectoare

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

{{sect.pret | currency:"":2}} lei Bilete epuizate

{{sect.desc}}
Selecteaza numarul de bilete dorite Total {{sect.pret*sect.selected | currency:"":2}} lei {{sect.locuri}} bilete ramase
-
+
Adauga in cos
Puteti adauga un numar maxim de bilete

Se cauta date disponibile...

{{ratings.average | number:1}}

Nota ta {{dv.myRating()}}/5

Evalueaza acest eveniment

Nota: {{ratings.average}}/5  De la {{ratings.count}} utilizatori
Fii primul care acorda o nota
Scrie un review

{{ratings.mine.text}}

{{ratings.mine.data}} Editeaza

Review-uri

Inchide

Review-uri

Inchide

Detalii

Piesa Despre senzaţia de elasticitate când păşim peste cadavre a fost scrisă de Matei Vișniec la ȋnceputul anului 2009, ȋn Franţa, la cererea actorului și regizorului Mustapha Aouar, director al companiei Gare Au Théâtre din Ivry-sur-Seine, cu ocazia centenarului naşterii lui Eugène Ionesco. Îi oferă astfel dramaturgului ocazia de a-l omagia pe marele său predecesor, aducând în fața publicului celebrul personaj absent al literaturii absurdului, Cântăreaţa cheală


Eroul piesei, poetul Sergiu Penegaru încearcă să-şi păstreze valorile literare. El scrie și traduce în plină dictatură comunistă, având privilegiul câtorva conversaţii cu eroina lui Ionesco. Cei doi discută – în libertate, dar mai ales în închisoarea unde ajunge să fie încarcerat eroul – despre literatură, despre farmecul Micului Paris, lăsând impresia unei perechi aflate la prima întâlnire. La următoarele întâlniri, gesturile ei devin mai intime, iar în cele din urmă nu-și mai poate stăpâni lacrimile văzând cât de des este pomenită ea, „un personaj care nici măcar nu există". Ideea evocării acestui personaj i-a fost dată scriitorului de o amintire a eseistului şi istoricului literar Nicolae Balotă, care a povestit cum în anii '50, pe când se afla la Jilava împreună cu Constantin Noica, a râs cu mare poftă când Nicolae Steinhardt, aflat în aceeași celulă, le-a povestit piesa absurdă a lui Ionescu. Dar nu doar Cântăreața cheală bântuie prin celula Poetului ci și alte celebrități: însuși Eugen Ionescu, contele de Lautreamont, André Breton, Albert Camus. Apar și doi rinoceri, chiar în momentul în care „orologiul bate de cinci ori", ora servirii celebrului ceai englezesc.


De: Matei Vișniec

Regia şi decorul: Răzvan Mureșan

Asistent de scenografie: Radu Lărgeanu

Costumele: Ilona Lorincz

Light Design: Jenel Moldovan

Regia tehnică: Răzvan Pojonie 

Operatori lumini: Alexandru Corpodean, Ionuț Maier 

Sonorizare: Vlad Negrea

Producător: Teatrul Național Cluj-Napoca 


Spectacol cu traducere în limba engleză 

Spectacol nerecomandat persoanelor sub 12 ani 

The play was written by Matei Vișniec in France the beginning of 2009, at the request of the actor and director Mustapha Aouar, who led the company Gare Au Théâtre in Ivry-sur-Seine, to mark 100 years since the birth of Eugène Ionesco. The playwright uses the opportunity to pay homage to his great predecessor, presenting to the audience the famous absent character of the theatre of the Absurd, the Bald Soprano. 

The hero of the play, poet Sergiu Penegaru, tries to preserve his literary values. He writes and translates under communist dictatorship, and enjoys the good fortune of talking to Ionesco's heroine. They discuss – in liberty, but especially in prison, where the hero ends up – about literature and the charm of the Little Paris, resembling a couple on their first date. The writer got the idea of this character from a recollection of essay writer and literary historian Nicolae Balotă, who recalled that during the 50s, when he was imprisoned in Jilava along Constantin Noica, he laughed heartily when their cell-mate Nicolae Steinhardt recounted Ionescu's absurd play. Apart from the Bald Soprano, other famous figures haunt the Poet's cell: Eugen Ionescu himself, the Count of Lautréamont, André Breton, Albert Camus. Two rhinos also appear when the clock strikes five, right on time for 5 o’clock tea. 


Director and Set Designer: Răzvan Mureșan 
Assistant Set Designer: Radu Lărgeanu 
Costumes: Ilona Lőrincz 
Light Design: Jenel Moldovan 
Stage Manager: Răzvan Pojonie 
Lights: Alexandru Corpodean, Ionuț Maier Sound 
Technician: Vlad Negrea 

“Lucian Blaga” National Theatre, Cluj-Napoca

Atentie

Accesul in sala de spectacol se va face in ordinea achizitiei biletelor online, cu maxim 15 minute inainte de inceperea spectacolului.

{{usrt.type}}

Alte spectacole recomandate Vezi toate

{{sugg[0].name}}