Bilete la Disputa
mySTAGE Logo mySTAGE Logo

Disputa

4.2
FNT 2018 Durata: 1 h 30 m, fara pauza

De la: Teatrul „Nottara”

Regia: Vlad Massaci Cu: Isabela Neamţu Zoltan Lovas si altii

Care gen, feminin sau masculin, e mai nestatornic și mai infidel? Inconsecvența e apanajul cărui sex? Răspunsul lui Marivaux e o veritabilă lecţie de democraţie

Inca 1 persoane se uita acum

Date disponibile

Urmaresti Urmareste

si te vom anunta cand vor fi spectacole noi

Urmatoarea data

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

{{rep.locuriRamase}} bilete ramase

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

Bilete de la {{rep.pret.min}} lei Cumpara ultimele bilete

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

Sectoare

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

{{sect.pret | currency:"":2}} lei Bilete epuizate

{{sect.desc}}
Selecteaza numarul de bilete dorite Total {{sect.pret*sect.selected | currency:"":2}} lei {{sect.locuri}} bilete ramase
-
+
Adauga in cos
Puteti adauga un numar maxim de bilete

Se cauta date disponibile...

{{ratings.average | number:1}}

Nota ta {{dv.myRating()}}/5

Evalueaza acest eveniment

Nota: {{ratings.average}}/5  De la {{ratings.count}} utilizatori
Fii primul care acorda o nota
Scrie un review

{{ratings.mine.text}}

{{ratings.mine.data}} Editeaza

Review-uri

Inchide

Review-uri

Inchide

Detalii

Dacă Marivaux ar fi trăit în secolul XXI, și nu în secolul al XVIII-lea, sigur ar fi făcut un film cu un experiment care ia naștere în laboratorul unei mari universități. Și „cercetătorii britanici” ne-ar mai fi luminat o dată cum devin raporturile între femei și bărbați. Pe pariu că totul s-ar fi terminat cu o conferință despre gender studies? Așa, în universul lui Marivaux, în locul cercetătorilor, găsim un prinț care izolează, încă de la naștere, patru copii. Până la vârsta tinereții și, implicit, a tumultului erotic nu-i lasă să interacționeze cu nimeni, în afară de dădacă. Cărui gen, feminin sau masculin, îi sunt caracteristice nestatornicia și infidelitatea? Aceasta este premisa de la care pleacă cel mai mare autor francez de comedii al secolului său.

De la primele oglindiri, întâi în luciul apei, apoi în ochii celuilalt, tinerii iau act de ei înșiși, apoi de celălalt, se îndrăgostesc, mai întâi de ei („îmi voi petrece toată viața admirându-mă. Vaaai, ce mă mai iubesc!”), apoi de celălalt și stabilesc perechi, aparent, pe viață. El sau ea se simt perfecți iar dragostea îi face să-i atribuie alesului/ alesei același etalon. Când iubitul dispare pentru câteva ore, viața se transformă într-o mare plictiseală. Dar pericolul pândește cuplul și când iubiții stau numai împreună. „Tot văzându-ne vom deveni urâți? Nu vom mai fi fermecători?”, se miră Eglé, la vârsta marilor întrebări. Cu atâta perfecțiune în jur, tensiunile apar repede între cei de același sex, orgoliile se inflamează, mijesc zorii concurenței și, mai ales, ai infidelității. 

Prin urmare, inconsecvența este apanajul cărui sex? Marivaux se arată mai democrat decât noi toți.

Cristina Rusiecki,

consultant artistic Teatrul Nottara



De: Pierre de Marivaux


Traducerea în limba română: Doru Mareș

Traducerea în limba engleză: Sanda Vișan


Scenografia: Iuliana Vîlsan

Asistent scenografie: Gabriela Spiridon

Coregrafia: Florin Fieroiu

Muzica originală: Vlaicu Golcea

Light Design: Lucian Moga

Coproducție: Teatrul „Nottara” București și Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad


Spectacol cu traducere în limba engleză 

“Had Marivaux lived in the 21st c. instead of the 18th c., he would have undoubtedly made a film about an experiment in the lab of a famous university. And the “British researchers” would have surely shed light on the relationship between men and women. 
We could even bet it would have all ended up in a conference on gender studies. Instead of the scientists, Marivaux chooses a prince whose set four kids in complete isolation ever since their birth. Until they become grown-ups and go through erotic feelings, they can only interact with their nanny. Inconsistency and unfaithfulness are intrinsic to men or to women? That is the assertion, the starting point of the greatest of all writers of French comedy of his century. 
Since they first mirror themselves, first reflected on the surface of the water, then in the other’s eyes, the youth become aware of themselves, then of the other, thus becoming established for life. Each person of the couple considers themselves to be perfect and love makes them consider their pair to be perfect as well. Too much perfection makes it easy for tension to arise between same sex people, while pride and rivalry pave the way for unfaithfulness. 
Therefore, the question is whether inconsistency is the preserve of men or of women. Marivaux proves to be more democratic than us all.” (Cristina Rusiecki, art consultant, the “Nottara” Theatre)

Translated in Romanian by: Doru Mareș
Translatred into English by: Sanda Vișan

Set Design: Iuliana Vîlsan 
Set Design Assistant: Gabriela Spiridon 
Choreography: Florin Fieroiu 
Original Score: Vlaicu Golcea 
Light Design: Lucian Moga

Atentie

Accesul in sala de spectacol se va face in ordinea achizitiei biletelor online, cu maxim 15 minute inainte de inceperea spectacolului.

{{usrt.type}}

Alte spectacole recomandate Vezi toate

{{sugg[0].name}}