"Faust" de J.W.Goethe este un spectacol impresionant, o comoară a culturii care ne sugerează soluții pentru o viață înțeleaptă prin cunoașterea spirituală.
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
Oswald Gayer
Regizor
Dan Balasoiu
Faust (batrân)
Cristian Constantinescu / Dan Apăvăloaie
Faust (tânar)
O drama a "cunoasterii" sau a "necunoasterii"?
Fiind si azi de o actualitate zguduitoare, marea tragedie "Faust" este considerata, in traditie, ca fiind o drama a "cunoasterii", Dr. Faustus fiind reprezentantul omului de la renastere incoace, deci inclusiv al omului modern, cu setea lui, etern nesaturata, de cunoastere. Setea de cunoastere, insa, in sine, nu este decat o garantie vaga pentru cunoasterea adevarata, dar conectata la o lipsa de masura si la o absenta a scrupulelor, poate duce chiar in prapastie.
Aceasta drama este prezentata ca una a “cautarii" si partial a “cautarii gresite" si nicidecum ca un “model de cunoastere”, ea fiind, la o analiza profunda, de fapt o tragedie a “necunoasterii" spirituale.
In aceasta postura il vedem si pe omul modern. Asfel, vom vedea ca din aceasta “necunoastere spirituala” se deschid toate prapastiile raului, in care omenirea a cazut.
Faust este o calauza spre un drum al cunoasterii spirituale integrale, care, prin aceasta integralitate, devine un drum cu adevarat christic.
Apare în faţa publicului, un spectacol atat al tragediei, cat si al comediei cosmice, dar şi al circului etern uman.
Important:
• Aceasta piesa nu a mai fost pusa în scena la teatrele din Bucuresti din 1952;
• Este cea mai renumita opera pe tema „cunoasterii integrale” din toata literatura teatrala universala;
• Omul modern se recunoaste în Faust prin setea lui de constienta pe toate planurile;
• Omul modern este confruntat cu întrebari fara raspunsuri si cu raspunsuri unilaterale, fragmentate, fara posibilitatea de a le integra într-un sistem cu unitate vie interioara. Acestea sunt menite sa reveleze imaginatiuni ale adevarului complex si ferm despre creatie, lumi si existenta, despre Zei si demoni, despre om si evolutia menirii lui;
• Omul modern se afla înainte de toate într-o criza a cunoasterii care este totodata si o criza morala;
• Omul modern este stigmatizat de imposibilitatea lui de pâna azi de a gasi un raport autentic vis-a-vis de destin si libertate;
• Omul modern este expus Raului fara sa mai aibe protectie din partea normelor prestabilite, din patea credintei, din partea propriei naivitati si puritati de altadata;
• Omul modern a pierdut ultima amintire a paradisului launtric si nu a meritat sau nu si-a cucerit înca o identitate cosmica autonoma;
• Problematica coruptiei firii omului si coruptiei societatiilor întregi este astazi o tema care cauta explicatii si leacuri noi.
Va asteptam cu drag la un spectacol impresionant, “Faust” de Johann Wolfgang von Goethe, comoara culturii si a literaturii universale, care ne va trece printr-o multitudine de stari, de la fericire si extaz la reflectare launtrica.
Costume - Daniela Diaconescu;
Violoncel și pian - Cătălina Bordeanu & Victor Sandu
Harpă - Alis Hristodor
O productie Teatrul Logos
Un spectacol organizat de Syarela Arts