Bilete la I MASNADIERI de Giuseppe Verdi - operă în concert
mySTAGE Logo mySTAGE Logo

I MASNADIERI de Giuseppe Verdi - operă în concert

4.6
Concert Durata: 1 h 30 m, fara pauza

De la: Asociatia Opera Rara Universalia

La inițiativa sopranei Simona-Nicoleta Jidveanu a luat naștere proiectul „Opera Rara Universalia”.

Inca 1 persoane se uita acum

Date disponibile

Urmaresti Urmareste

si te vom anunta cand vor fi spectacole noi

Urmatoarea data

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

{{rep.locuriRamase}} bilete ramase

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

Bilete de la {{rep.pret.min}} lei Cumpara ultimele bilete

{{rep.nicewd}}, {{rep.nicedate}} Bilete epuizate

{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}

Sectoare

{{rep.bileteCumparate}} bilete rezervate recent

{{rep.bileteCumparate}} bilet rezervat recent

{{sect.pret | currency:"":2}} lei Bilete epuizate

{{sect.desc}}
Selecteaza numarul de bilete dorite Total {{sect.pret*sect.selected | currency:"":2}} lei {{sect.locuri}} bilete ramase
-
+
Adauga in cos
Puteti adauga un numar maxim de bilete

Se cauta date disponibile...

{{ratings.average | number:1}}

Nota ta {{dv.myRating()}}/5

Evalueaza acest eveniment

Nota: {{ratings.average}}/5  De la {{ratings.count}} utilizatori
Fii primul care acorda o nota
Scrie un review

{{ratings.mine.text}}

{{ratings.mine.data}} Editeaza

Review-uri

Inchide

Review-uri

Inchide

Detalii

ASOCIAȚIA OPERA RARA UNIVERSALIA: Misiune

La inițiativa sopranei Simona-Nicoleta Jidveanu a luat naștere proiectul „Opera Rara Universalia”, concept care și-a propus reprezentarea în primă audiție pe scenele din România a unor creații din literatura lirico-muzicală universală. Necunoscute publicului român, aceste creații nu sunt semnalate nici în stagiunile permanente ale caselor de operă, deși ele s-au bucurat de succes în momentul primelor reprezentări scenice. Edificatoare stiluui belcanto practicat în toate Universitățile Naționale de Muzică, seria de opere rare conține capodopere ce pot fi încadrate romantismului muzical, perioadă cunoscută specialiștilor ca începând la finalul secolului XVIII (nașterea lui Gioacchino Rossini) și întinzându-se pe tot parcursul secoluui XIX. În speță, titlurile de opere rare aparținând compozitorilor romantici belcantiști aduc în prim-plan roluri de înaltă importanță psihologică, cognitivă, empatică și estetică. Alături de calitățile componistice originale prin care și-au dobândit universalitatea – G.Rossini, V.Bellini, G.Donizzetti, G.Charpentier, Ch.Gounod, G.Meyerbeer, A.Thomas, G.Verdi, R.Strauss, P.Mascagni, toate generațiile de compozitori ai secolului XIX și-au aprofundat specificul naționa, păstrând reminiscențe belcanto. Inspirați de talentul dramaturgic al unor libretiști de renume: Felice Romani, Salvatore Cammarano,Eugene Scribe, Jules Barbiere, Michael Carre, Andrea Maffei, Francesco Maria Piave – melodismul strălucitor se îmbină armonios în acțiunea dramatică datorită ibterpretărilor de rang superior ale vocilor solistice.

Un prim deziderat al managerului de proiect, soprana Simona-Nicoleta Jiveanu, a constat în achiziționarea materialului muzical în varianta canto-pian. A urmat apoi etapa psihologică de coagulare a micro-colectivului solistic pe considerentele vocalități Belcanto iar în final, pentru reprezentarea scenică sub formă de operă în concert, a acordat o atenție deosebită aspectului estetic de atragere și sensibilizare a publicului meloman către creația de operă. 


OPERA „I MASNADIERI” DE GIUSEPPE VERDI

Proiectul „Opera Rara Universalia” demarează cu melodrama „I Masnadieri” de Giuseppe Verdi, pe libretul poetului Andrea Maffei, după drama lui Friedrich Schiller intitulată „Die Räuber” (Briganzii).

Conflictul subliniat de textul și muzica operei este generat de trăirile contrastante ale personajelor: Carlo - șeful briganzilor revoluționari a căror luptă pentru dreptatea socială degenerează către viața mizerabilă de tâlhar, Amalia – iubita lui Carlo, fiul cel mare al contelui Massimiliano Moor, Francesco – fratele uzurpator. În stil Romantic, starea conflictuală se dezleagă prin asumarea sacrificiului menit a salva iubirea, cu speranța și credința că ea se va împlini într-o altă viață.

Dr. Simona-Nicletta Jidveanu


DISTRIBUȚIE

Carlo - Liviu IFTENE, tenor

Amalia - Simona-Nicoletta JIDVEANU, soprană

Francesco - Fang SHUANG, bariton

Massimiliano - Florin Mircea GANEA

Pianist acompaniator: Adina COCARGEANU


Tenorul Liviu Iftene și-a susținut debutul scenic în ianuarie 2009 la Opera din Brașov, în dificilul rol al lui Tonio din La Figlia del Reggimento de Gaetano Donizetti. Acest rol, ocolit de majoritatea tenorilor datorită exigenței cerințelor vocale, a marcat și debutul său internațional, pe scena Großes Festspielhaus din Salzburg. Abordarea rolurilor dificile din punct de vedere vocal a rămas unul dintre atributele sale definitorii ca artist liric. Interpretând cu aceeași plăcere și trăire artistică atât roluri de factură lirică cât și dramatică, tânărul tenor a reușit o performanță demnă de invidiat în ce privește bogăția repertoriul său vocal, format din aproximativ 30 de roluri de operă la care se adaugă rolurile de operetă și musical, precum și părțile muzicale din creația vocal-simfonică sau de cameră. 

Scena Operei din Brașov, acolo unde lucrează de peste unsprezece ani, nu este singurul punct cultural de reper unde Liviu Iftene este aplaudat de melomanii brașoveni. Aceștia îl pot urmări adesea în diverse recitaluri sau concerte la Sala Patria, Muzeul Casa Mureșenilor, Aula Magna a Universității Transilvania sau în Piața Sfatului. Pe plan național, el a fost primit mereu cu aplauze intense de publicul unor instituții prestigioase de cultură ale României precum: Opera Națională București, Teatrul Național de Operă și Balet Oleg Danovski din Constanța, Opera Națională Cluj Napoca, Teatrul Național de Operă și Operetă Nae Leonard Galați, Ateneul Român, Filarmonica de Stat Târgu Mureș, Filarmonica Paul Constantinescu Ploiești, Filarmonica Sibiu, Palatul Tinerimea Română din București ș.a.m.d. Cei treisprezece ani de activitate solistică i-au adus numeroase satisfacții și pe plan internațional, prin participarea în mai multe turnee europene, în țări precum Germania, Austria, Elveția, Spania, Franța, Italia, Polonia. Întâlnirea în 2013 cu Ioana Gherman, ambițioasa coordonatoare și dirijoare a corului La Muse din Montreal și președinta asociației „La Muse Héritage Musical”, a pus bazele unei strânse colaborări artistice, concretizate în cadrul unor turnee în Europa și concerte în Canada (Montreal, Ottawa). Începând cu anul 2018 este un înfocat susținător al programului OPERA RARA UNIVERSALIA, program inițiat de soprana Simona-Nicoletta Jidveanu.


Simona-Nicoletta Jidveanu este câștigătoarea Marelui Premiu pentru Interpretarea unei Creații Contemporane, al prestigiosului “Concours du Chant Georges Enesco”, Paris (2015), premiul decernat de compozitorul, director artistic, al Concursului - Henri Nafilyan. Este, de asemenea,  câștigătoarea Marelui Premiu al Concursului Național de Canto “Mihail Jora” și a Premiilor Speciale “Crețoiu-Tassian”  pentru Mozart și “Ludovic Spiess”, București (2007). Simona realizează premiere mondiale de muzică contemporană, cu aceeași tehnică, muzicalitate și inteligență  cu care se transpune în roluri verdiene precum Violetta din “La Traviata”, Gilda din „Rigoletto”, Amalia din „I Masnadieri”... Simona este invitată în festivaluri internaționale: Festivalul Internațional “Săptămâna Internațională a Muzicii Noi SIMN” (București), Festivalul Internațional de Muzică "Mărțișor” (Chișinău), Festivalul Internațional "Zilele Muzicii Contemporane” (Bacău), Festivalul Internațional „Zilele Muzicii Noi” (Chișinău), Festivalul Internațional “George Enescu” (București).  Este aplaudată la scene de referință din România, Republica Moldova, Olanda, Italia, Austria, Franța. Simona Nicoletta Jidveanu deține titlul  științific de “Doctor în Muzică”,  a publicat cartea intitulată “CÂNTUL: METODĂ ȘI REVELAȚIE”. Este inițiatoarea proiectului “OPERA RARA UNIVERSALIA”, în vederea promovării creațiilor de muzică rară în România precum și a interpreților de valoare. 


Baritonul Fang Shuang s-a născut la data de 19.02.1989 în oraşul Qingdao din China. În 2006 a început studiile la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, Departamentul Canto şi Artele Spectacolului Muzical. La aceeaşi Universitate, în anul 2012, a absolvit Masteratul.  A obținut Premiul Special la Concursul International de interpretare muzicala „Vox artis”„Opersanger Studio Wien”, Sibiu 2016; Premiul Special al Filarmonicii Banatul la Concursul International de interpretare vocala „Sabin V. Dragoi”, Timișoara 2015; Premiul III la Concursul „Românii au talent”- ProTV, 2017. Fang cântă pe scenele unor prestigioase instituții muzicale ale ţării: Ateneul Român - Filarmonica George Enescu, Banca Naţională a României din Bucureşti, Instituţia Publică de Spectacole Lyra, Teatrul Maria Filotti din Brăila, Teatrul Muzical Nae Leonard din Galaţi, Muzeul Naţional Peleş din Sinaia, Opera Braşov, Teatrul Municipal Baia Mare, Teatrul Metropolis București, Opera Comică Pentru Copii Bucureșt Roluri interpretate: Francesco din I Masnadieri de Giuseppe Verdi, Dr. Malatesta din Don Pasquale de Gaetano Donizetti, Papageno din Die Zauberflöte  - Mozart, Pappacoda din O noapte înVeneţia de Johann Strauss II, Peter în Hänsel und Gretel de Engelbert Humperdinck, Pimpinone în opera cu același totlu de G.Ph. Telemann, Directorul în Mam’zelle Nitouche de Herve, Actorul în Münchhausen de Dan Dediu.


Născută la data de 26 mai 1985 la Constanța, Adina începe studiul pianului la Liceul de Artă din orașul natal, continuându-le mai apoi la Liceul de Muzică “George Enescu” din București, în anul 2008, la secția pian principal la clasa Lect. Univ. Delia Pavlovici.

Adina Cocargeanu a primi titlul de Cetățean de Onoare al orașului Constanța și diploma de excelență din partea Ministerului Culturii pentru activitatea concertistică. Este angajată ca pianist la Teatrul Național de Operetă și Musical “Ion Dacian” din București, începand cu anul 2007 până în prezent. A susținut numeroase recitaluri și concerte în România, Bulgaria, Turcia, Spania, Finlanda, Ungaria, Germania, Austria, S.U.A. A colaborat cu Opera Națională București, Opera din Ruse (Bulgaria), South Bend Lyric Opera (South Bend, Indiana), Chicago Lyric Opera (Chicago, Illinois), Fundația Ultreia Inc. (South Bend, Indiana).

Deasemenea, Adina cântă și la clavecin și orgă, fiind în prezent și organist al Bisericii Anglicane din București.

   

Florin Mircea Ganea a absolvit Facultatea de Muzică din Oradea, desăvârșindu-și mai apoi talentul prin participarea la diverse cursuri de Măiestrie în țară și în străinătate, sub îndumarea : Leontina Văduva, Marius Vlad Budoiu, Carmelo Agnello, Marian Pop, Alfio Grasso, Julian Smith și alții. Participă la Festivalul Gutt Immling Germania și debutează în roluri precum’’Bauer in „Der Mond’’sau Mago in „ Rinaldo’’, Carceriere in „Tosca”, mai apoi participă la Proiectul Operacademy, ocazie cu care debutează în rolurile: Sarastro - „Flautul Fermecat’’ și Bartolo-„Le nozze di Figaro”. În 2016 debutează în rolul Endre al-II-lea „Bank Ban’’ la teatrul Csokonai din Debrecen, în 2018 debutează la Opera Națională București cu rolul Comandorului în „Don Giovanni” și rolul Sarastro din „Flautul Fermecat” în cadrul Studioului Experimental de Operă ”Ludovic Spiess”, precum și Bartolo în “Nunta lui Figaro“, în cadrul festivalului „Hunedoara Lirică” 2018. Din noiembrie 2018 este activează în cadrul Asociației „Stage Managers”. Colaborează cu Opera Națională București în cadrul Studioului de Operă „Ludovic Spiess” și cu „ASOCIAȚIA OPERA RARA UNIVERSALIA”.

Atentie

Accesul in sala de spectacol se va face in ordinea achizitiei biletelor online, cu maxim 15 minute inainte de inceperea spectacolului.

{{usrt.type}}

Alte spectacole recomandate Vezi toate

{{sugg[0].name}}