Livada de vișini propune lectura unei vieți teatralizate, o lume aflată în crepuscul. Livada e o fantomă colectivă, un teren al contradicțiilor
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
LIVADA DE VIȘINI
de A.P. Cehov
Traducerea Raluca Rădulescu
Regia: Andrei Măjeri
Liubov Andreevna Ranevskaia se întoarce ruinată, împreună cu fiica ei, Ania, la conacul de la țară al familiei sale, după mai mulți ani petrecuți în străinătate. Familia nu mai are bani pentru a întreține proprietatea și, pentru a-și salva casa și a scăpa de datorii, trebuie să vândă livada de vișini, act simbolic pe care îl refuză inițial, dar pe care îl acceptă treptat. Rusia începutului de secol XX trece prin schimbări sociale profunde, iar aristocrația și stilul ei hedonist de viață sunt pe cale de dispariție.
Scenografia: Oana Micu
Coregrafia: Andrea Gavriliu
Sound Design: Claudiu Urse
Lighting Design: Sabina Reus
RANEVSKAIA Cerasela Iosifescu
ANIA Cristiana Luca
VARIA Ecaterina Lupu
GAEV Liviu Manolache
LOPAHIN Ștefan Mihai
TROFIMOV Cătălin Bucur
PISCIK/ Trecătorul Remus Archip
DUNIAȘA Ramona Niculae / Ioana Cojocărescu
EPIHODOV Andrei Bibire
IAȘA Iustin Danalache / Alex Iezdimir
FIRS Mirela Pană
AVERTISMENTE:
Recomandat persoanelor peste 14 ani.
Efecte sonore și luminoase puternice.
În spectacol se fumează.
Andrei Măjeri, regizor: „Livada de vișini propune lectura unei vieți teatralizate, o lume aflată în crepuscul. Livada e o fantomă colectivă, un teren al contradicțiilor, un teritoriu al marginalilor, un ultim dans în fața dispariției.
La Teatrul de Stat Constanța am găsit locul ideal pentru a spune Livada noastră. Am imaginat un spațiu-capsulă, în care publicul e imersat în atmosfera casei. Aidoma unui dulap-casă, acest loc de tranzit e un spațiu-tăcere, un cosmos al complicității. El poartă mărci ale unei biserici, ale unui vapor, ale unui tren, în fond, morfologia permanent schimbătoare a „camerei copiilor.” Am adunat de-a lungul anilor mici revelații despre o potențială montare: publicul pe patru părți, colțurile spațiului care devin prim-plan, baloții actului al doilea, apariția atipică a protagonistei, clash-ul cultural între cei care se întorc și cei care au rămas etc.
Liubov Andreevna pătrunde aici ca o străină care se întoarce acasă, fiecare element declanșându-i dureroase amintiri. Camera copiilor e o cameră numai bună de murit în ea. În cotloanele acestei case care se va prăbuși, echilibrul familiei i se scurge printre degete. Cu un trecut zbuciumat și un viitor incert, ea se comportă ca o monarhă detronată, mofturoasă și bovarică. Jocul ei e mereu „printre lacrimi”. O regină nu poate renunța la a fi regină, chiar și când e în ruină absolută.
Totuși, postura de „personaj principal” nu e adjudecată, acest loc fiind ocupat de relația complexă, profundă și irezolvabilă dintre toți cei de pe scenă. Conștiințele lor agitate de întrebări și revolte morale produc permanente seisme. Acești transfugi ai sorții par că își epuizează viețile vorbind. Urgența îi mână pe toți: a credinței, a întoarcerii, a statutului, a cumpărării livezii, a plății datoriei, a îndrăgostirii, a norocului, a parvenirii, a schimbării lumii, a iubirii, a somnului, a morții…
Lumile lor interioare sunt aduse și-ntoarse, ba pe față, ba pe dos, aici, unde pereții suntem noi. Aici nimic nu e mai puternic decât ce a fost salvat. Aici poți arunca o ultimă privire spre trecut, zâmbind”.