Se poate vorbi oare despre “adevărul absolut” al unei situații? Există oare un “adevăr”, independent de fiecare dintre personajele implicate?
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
OLEANNA de David Mamet
Traducerea: Andreea Vulpe și Cristi Juncu
Scenografia: Alma Ungureanu
Costume: Monica Florescu
O producție a Teatrului de Artă București cu sprijinul Asociației Împreună pentru o Viață mai Bună
Se poate vorbi oare despre “adevărul absolut” al unei situații? Există oare un “adevăr”, independent de fiecare dintre personajele implicate?
Orice poveste are cel puțin două fețe.
În piesa Oleanna, publicată în 1992, David Mamet povestește despre lupta pentru putere dintre un profesor universitar și una dintre studentele sale, care îl acuză de hărțuire sexuală.
Mamet și-a numit piesa după titlul unui cântec popular norvegian ce ironiza comunitatea Oleona – una dintre așezările înființate de violonistul norvegian Ole Bull, în colonia New Norway din Pennsylvania – o “societate perfectă”, evident utopică, eșuată.
Piesa a avut premiera în mai 1992, la Cambridge, Massachusetts și a fost prima producție a noii companii de teatru, Back Bay, a lui Mamet.
În octombrie 1992, dramatizarea lui Mamet a apărut și la Teatrul Orpheum din New York, dar cu scena a treia rescrisă.
În 1993, piesa are premiera și la Royal Court Theatre din Londra, în regia lui Harold Pinter, într-o versiune care a folosit finalul original al lui Mamet din producția de la Cambridge.
După cum notează Pinter în corespondența personală cu Mamet : “Nu poate exista o piesă mai dură sau mai curajoasă decât Oleanna. Finalul original este, în mod genial, „ultima răsucire a cuțitului”.
Ulterioara recenzie lui Michael Billington din The Guardian a susținut alegerea lui Pinter pentru finalul piesei, spunând că „prin restabilirea finalului original al lui Mamet, în care profesorul este forțat să-și mărturisească eșecurile, Pinter scoate la iveală și durerea și tragedia situației.”
- După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis.
- Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile, iar fotografierea, filmarea și înregistrarea audio nu sunt permise.
- Vă rugăm să respectați ora de începere a spectacolului, scrisă pe bilet. Spectacolul începe în cel mai scurt timp, odată cu încheierea tuturor pregătirilor tehnice necesare.
- Ratarea vizionării unui spectacol din cauza neprezentării la ora anunțată nu dă dreptul la returnarea costului biletului sau la utilizarea lui la o reprezentaţie ulterioară.
- Biletele pot fi schimbate sau contravaloarea lor poate fi returnată doar în cazul anulării/reprogramării spectacolului.
- Din respect pentru actori și spectatori, vă rugăm ca, în timpul spectacolului, să țineți telefoanele închise, pe modul Avion sau Silențios și să păstrați liniștea.
Vă mulțumim și vă așteptăm cu drag.