Povestea lui Ion Creangă, adaptată pentru scenă și montată de regizorul Dan Mirea, expune spațiul rural românesc și vulnerabilitățile sale.
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
SEAS
Stagiunea Estivală a Artelor Spectacolului
CONSTANȚA 2023
Producător : Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați
Titlul spectacolului: Soacra cu trei nurori
Autor: Ion Creangă
Adaptarea scenică și regia artistică: Dan Mirea
Scenografia: Daniel Divrician
Coregrafia: Elena Anghel
Distribuţia:
Carmen Albu, Svetlana Friptu, Mihaela Lecca-Gorea, Aureliu Bâtcă, Cristina Uja-Neagu, Vlad Ajder, Valeria Taban, Adelin Ilie, Lică Dănilă
Instrumentiști: Tamara Manea, Doru Roșca, Vasile Savin, Ionuț Donose
Figurație: Mariana Tabac, Liliana Radu, Valentin Dumitru, Marius Dumitru
SINOPSIS:
Povestea lui Ion Creangă, adaptată pentru scenă și montată de regizorul Dan Mirea, expune spațiul rural românesc și vulnerabilitățile sale – „castele” sătești, căsătoria ca mijloc de sporire a averii, autoritatea părintească –, precum și conflictul dintre vechi și nou.
„Spectatorii îl vor descoperi pe Creangă proaspăt, fresh, pentru că el, studiindu-se în școală, a picat un pic în derizoriu. (…) Un alt element inedit este conflictul de idei din spectacol. Această mamă are trei fii pe care îi educă în felul ei. Încearcă să le determine viitorul și să le formeze personalitatea în funcție de reperele ei de viață. Feciorul cel mic face legătura dintre gândirea nouă și mentalitatea veche la țară, în care lucrurile erau impuse de multe ori încă de la nașterea copiilor. Acest text cred eu că are profunzime și pentru faptul că trezește un semnal de alarmă în lumea mai puțin educată a satului, în care aceste practici încă există, chiar dacă suntem în secolul al XXI-lea. Sigur, nu sub forma asta abruptă, brutală. Dar ea există ca mentalitate și se perpetuează din generație în generație. La țară încă există mentalitatea că, dacă ești bogat, trebuie să te căsătorești cu una bogată. Că, dacă părintele îți spune ce trebuie să faci, nu trebuie să ieși din cuvântul lui, pentru că el este cel care ți-a dat viață și el îți dă și sens.” – Dan Mirea