
The War
Momentan nu sunt bilete disponibile
Piesă de teatru
Co-productie: Festivalul International de Teatru Cehov si Festivalul International de Teatru de la Edinburgh4.1 ★
Un spectacol despre impactul devastator al războiului asupra indivizilor și al națiilor. Poate artistul să se opună războiului și să rămână loial idealurilor?
Despre eveniment
Suntem în 1913. Un grup de tineri sărbătoresc Crăciunul la Paris. Au interese comune- dragostea pentru artă și o profundă aversiune față de morala majorității. Sunt un cerc multinațional de poeți și artiști care încearcă să impună noi curente în pictură și în literatură. Printre ei se află un pictor britanic, George, și soția sa, Betsy, poeții ruși Vladimir și Nikolai și soția lui Vladimir, Anna. Cu toții aspiră să creeze o nouă formă artistică și cu toții susțin ideea că frumusețea ar putea salva lumea.
Una dintre temele cele mai fierbinți ale discuției lor este războiul. Părerile diferă: unii cred că războiul de orice fel este cea mai mare catastrofă, alții îl văd ca pe o vâlvătaie care ar elibera lumea de idei și norme învechite și ar face loc celor noi. Nikolai demonstrează că războiul este inerent civilizației, folosindu-se de un exemplu literar: Iliada, în mod incontestabil una dintre cele mai mari opere poetice ale tuturor timpurilor, toată numai poetică a războiului. Nimeni nu crede că războiul va deveni o realitate. După nici un an, însă, persoanjele se regăsesc în centrul conflictului- chiar și Anna, devenită infirmieră. La finalul primului război mondial, câteva dintre personaje se întâlnesc în spital, cu toții drastic marcați. Încearcă să înțeleagă ce li s-a întâmplat și cum vor putea face față viitorului, încărcați fiind cu asemenea oribile experiențe. Vladimir primește vestea că George a murit iar acestă pierdere îi tulbură mintea profund. Nici încheierea războiului nu-l liniștește. Vladimir e convins că George s-a sinucis și crede că moartea prietenului lui a fost un sacrificiu; nu se poate întoarce la viața pe timp de pace și nu găsește rațiunea de a continua să trăiască. Anna îl duce la un doctor celebru pentru priceperea sa în vindecarea nevrozelor. Doctorul propune o terapie neobișnuită: aceea de a-i invita pe părinții, pe soția și pe prietenii lui George să se elibereze de suferință printr-un joc bazat pe materialul epic al războiului troian.
Eroii își amintesc experiențele din război, de la primele impresii de pe front ale lui George și de la scene de spital, până la episodul dramatic al atacului nemților cu clor lichid și la sfâșietorul rămas bun de la George cel dus. Fiecare episod este un ecou al Iliadei, în care, cu 2500 de ani în urmă, Homer explora impactul devastator al războiului asupra indivizilor și al națiilor.
Personajul principal este însuși războiul, prezentat în dezvoltarea sa dramatică de-a lungul spectacolului: de la idee abstractă la realitate, moarte, durere și teroare. Există vreo prin care artistul să se opună războiului și să rămână credincios principiilor sale etice și idealurilor sale?
It is 1913. A group of young people are celebrating Christmas in Paris. They share
interests — a love for the arts and a deep aversion to prevailing morals. This is an
international circle of poets and artists who are trying to establish new trends in
painting and literature. Among them is a British painter, George, and his wife Betsy,
the Russian poets Vladimir and Nikolai, and Vladimir’s wife Anna. They all aspire to
create new art forms and subscribe to the idea that beauty will save the world.
One of the hottest themes of their talk is war. Opinions differ: some think war of any
kind is the greatest catastrophe; some think war is a blazing fire that would burn
away stale ideas and norms to make room for new ones. Nikolai proves that war is
inherent to civilization by a literary example: The Iliad, one of the indisputably greatest
poetical works for centuries, is all about the poetry of war. No-one believes that war
will become a reality. After less than a year, however, the characters find themselves
at the centre of conflict, including Anna, who becomes a nurse.
At the end of World War I, some of these characters meet in hospital. The war has
changed them drastically. They try to understand what has happened to them and how
they can survive in the future, having suffered such horrors.
Vladimir receives the news that George is dead. This bereavement profoundly disturbs
Vladimir’s mental state. Even the end of the war does not make him happy. Vladimir
thinks that George killed himself and believes his friend’s death was a sacrifice; he
cannot return to a peace-time life and feels no reason to live.
Anna takes Vladimir to a famous doctor who cures neurotic disorders. The doctor
suggests an unusual treatment: to invite George’s parents, wife and friends to relive
their experiences in a pretend game based on the epic material of the Trojan War.
The heroes recollect their experience of war — from George’s first impressions at the
front and scenes in the hospital to a dramatic episode of a German gas attack and
heartbreaking leave-taking from the dead George. Each episode echoes The Iliad in
which, over 2500 years ago, Homer poetically explored the devastating impact of
war on individuals and nations.
The main hero of the play is the war itself. Like any character, it is shown in dramatic
development throughout the piece: from an abstract idea to real, perceivable death,
pain and terror. Is there a way for an artist to withstand war and hold true to his
ethical principles and ideals?
Distribuție și echipă
Galerie

4 recenzii
IleanaR
26.10.2015
Laurentiu Dangl
25.10.2015
Enona Chiriac
31.10.2015
Vouchere cadou
Voucher-ul este cadoul ideal, indiferent de ocazie. Fă-le o surpriză celor dragi cu un voucher-cadou valabil pentru achiziția de bilete la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cumpără voucherDacă urmărești un eveniment, vei primi pe e-mail informații despre noi reprezentații
